Program dla motoru i skrzyni planujesz?
Ps. Ale codziennie nią do roboty chyba nie śmigasz :diabelski_usmiech
silnika na pewno na wiosne planuję. ze skrzynią nie wime bo w sumie co on zmieni?? wyższe obroty będzie trzymała? na d jest ok na miasto a jak chce sie szybciej pojechać to właczam na s i tyle.
Witam drogich forumowiczów, zakładam temat ponieważ nie znalazłem tu podobnego.
W mojej Octavce zaczął piszczeć pedał sprzęgła.
W sytuacji około 22 stopnie w górę - podczas wciskania oraz puszczania sprzęgła - nie chodzi ono idealnie "gładko" i wydaje dźwięki przypominające pocieranie gumy o gumę. Jest to na pewno sprawa samego pedału. Nie przeszkadza to w jeździe ale strasznie wkurza bo sprzęgło się non stop wciska i puszcza :evil:
Miał ktoś podobny problem i wie co jest przyczyną? Jak to rozwiązać?
PS. Próbowałem coś potraktować smarem kładąc się pod pedałami ale niewiele można tam dostać.
LUKI, te dźwięki oznaczają koniec życia tej pompki czy można od biedy z tym jeździć spokojnie? Jadę w sierpniu do chorwacji i nie wiem czy się bać czy nie :|
Można to samemu wymienić bez problemu?
LUKI mam podobne skrzypienie jak jest ciepło/ auto postoi na słońcu + dodatkowo problem który tutaj opisałem link
problem z tym siłownikiem o którym piszesz może powodować problemy jak opisałem?
U mnie nie ma żadnych innych objawów niż piszczenie i niemiła praca pedała. Zastanawiam się czy mogę ten element zdjąć i dokładnie nasmarować lub oczyścić, czy po prostu jest już na wykończeniu i zacznie coraz bardziej szwankować.
[ Dodano: Sob 04 Lip, 15 14:59 ] Maro_sk, LUKI,
Udało mi sie rozwiązać problem. W moim przypadku to nie była wina pompy lecz smarowania kulki która łączy pedał z tą pompką (zaznaczone na czerwono).
Wystarczy od strony silnika włożyć długi pręcik z WD40 w stronę kabiny wgłąb pedała (do kulki) i piszczenie ucicha.
Podłączam się do tematu- u mnie też wydawało dzięki psiknąłem i na chwilę był spokój. Mam pytanie jak można wyjąć/ rozłączyc tą kulkę od pedału by jakimś stałym smarem potraktować?
Koledzy, ponawiam pytanie: jak można wyjąć/rozłączyć tę kulkę od pedału by jakimś stałym smarem potraktować?
Boje się, że jak zacznę coś rozkręcać to ta sprężyna mi wyleci a z tego co słyszałem to trzeba mieć specjalne narzędzie z ASO do zakładania.
ver8, po pierwsze bierzesz jakiś mocny sznur ( lub coś podobnego ) i blokujesz pedał sprzęgła w górnej pozycji ( można przełożyć sznurek np. przez kierę lub dowiązać gdziekolwiek do góry - ważne, żeby nie dało się wcisnąć pedału sprzęgła ).
Tak jak widać na fotach w postach wyżej zakończenie pompy sprzęgła jest kuliste a pedał sprzęgła ma gniazdo prostokątne - potrzebna jest przejściówka z kulki na prostokąt i to jest ten biały plastik widoczny na fotach. Ten plastik składa się z dwóch połówek, które składa się ze sobą na tej kulistej końcówce pompy sprzęgła i następnie całość wsuwa się od tyłu w odpowiednie miejsce w pedale sprzęgła. Na zewnętrznych bokach tych połówek są zatrzaski, które przy wkładaniu w pedał zatrzaskują się w pedale i trzymają ten plastik i końcówkę pompy razem.
Żeby wyjąć ten biały plastik z pedału sprzęgła trzeba z obu stron jednocześnie nacisnąć ( np. śrubokrętami ) te zatrzaski tak, by wyskoczyły do tyłu z obudowy pedału sprzęgła i całość wysunąć do tyłu.
Montaż w odwrotnej kolejności.
Zalecam obowiązkowo wymianę tego białego plastiku ( numer OEM 1K0 721 357 A - koszt w ASO 8-10 pln ) i dokładne oczyszczenie tej kulki na pompie sprzęgła a następnie ( przed złożeniem ) nasmarowanie kulki dobrym smarem syntetycznym ( polecam Wurth HHS 5000 lub HHS 2000 ) - ŻADNYCH!!! WD40, Silikonów itp.
Można też przy okazji prysnąć tym smarem na końcówki tej sprężyny pod pedałem sprzęgła i na ośkę pedału.
kowal 2002, wielkie dzięki za pomoc, kupię dobry smar i zrobię jak napisałeś
[ Dodano: Czw 12 Maj, 16 19:40 ]
po godzinie walki z 2 śrubokrętami poddałem się, od strony lewarka zmiany biegów się udało ale od strony nadkola za cholerę nie chciało pójść, oddałbym do jakiegoś mechanika ale kto takimi duperelami się zajmuje
Panowie podłodze się pod ten temat. Dziś wracając do domu po długiej trasie zaczął mi zostawac pedał sprzęgła w podłodze aż w końcu został i nie mogę wrzucić biegu :cry: o co biega :?:
Szukaj gdzie jest mokro... 1 miejsce to przy pedale sprzęgła - jeżeli jest tam mokro to pompka sprzęgła do wymiany. 2 miejsce to wysprzęglik (ale on u Ciebie jest chyba w skrzyni biegów). 3 miejsce to przewody łączące te 2 miejsca.
Jeżeli miejsce nr 1 to wymienisz sam.
Jeżeli miejsce nr 2 to bez zdjęcia skrzyni się nie obejdzie.
Przerabiałem to ze 2 tygodnie temu. Wcisnąłem sprzęgło i tak zostało...
Padł wysprzęglik i tam wyciekał płyn.
Na całe moje szczęście było to kilometr od domu i się odholowałem...
No i w 1.9TDI wysprzęglik jest na zewnątrz skrzyni - wymieniłem go sam i tego samego
dnia samochód był sprawny :wink:
Wkurzyłem się, że się popsuło auto ale cieszyłem, że w żadnej dłuższej trasie.
Komentarz